SportAdmin använder Cookies för att förbättra din användarupplevelse. Genom att klicka på Jag Godkänner tillåter du detta. Här kan du läsa mer om cookies och hur SportAdmin använder dem.
Asarumsgymnasterna
HIIT - Styrka

Ett varierat pass där stepup-bräda och utrustning t.ex. bock, bom, gummiband och även kroppsvikten används för styrke- och konditionsträning. HIIT= High Intensity Intervall Training = Högintensiv Intervallträning

Tabata/Core

Tabata är en form av högintensiv intervallträning, HIIT, där du på kort tid kan uppnå väldigt stora träningsresultat. Träningsformen är smart upplagd och blandar högintensiva övningar med kort vila under ett 30 minuters pass. Vi tränar hela kroppen och varvar konditionsövningar med styrkeövningar. Grundövningarna är enkla men går att anpassa för dig som vill ha mer utmaning. Det är ett pass där man strävar efter att uppnå maxpuls under de högintensiva övningarna.


Passet avslutas med 10min Coreträning. Här jobbar vi med både inre och yttre muskler i kroppens centrala delar, mage, rygg, sida. En stark core är inte minst viktig för din hållning och för att undvika tex framtid ryggproblem!

 
Zumba®

ZUMBA® ett danspass där vi rör oss till latinska rytmer. Vi tränar kondition och koordination i en mix av latinamerikanska dansformer med enkel koreografi.

Latinamerikansk dans

Latinamerikansk dans bygger på rytmer med ursprung i Latinamerika som dansas både i långsamt och snabbt tempo, som solodans eller i par.
Salsa, merengue, bachata, samba, cumbia, cha-cha, reggaeton och mambo är några danser som vi inspireras av under passets gång. Dansen är egentligen inte en träningsform, däremot hjälper den till att utveckla kroppskontroll, koordinationsförmåga, danskänsla och musikalitet.
Den bjuder till en annan möjlighet att röra på sig i sällskap av dessa härliga rytmer som kännetecknas av passion, energi och glädje. Häng med och lär dig grundsteg och turer från de olika rytmerna.

OBS! Vårt pass dansas alltid individuellt, ej som pardans.

Seasonal Grace

Mjuk funktionell träning med lättare dansinslag. Du blir varm, men det är ingen konditionsträning. Vi mjukar upp kroppen med övningar, som görs både ståendes och på matta på golvet, till blandad musik. En bodymind-träning för att förbättra koordination, balans och rörlighet. Seasonal Grace är en harmonisk blandning av gammalt och nytt, långsamt och snabbt, starkt och flödande. Passar alla, oavsett ålder och träningsnivå och är ett perfekt komplement till våra andra träningsformer i vuxengrupperna.

Cirkelträning

Vår cirkelträning passar alla, oavsett ålder eller nuvarande träningsform, då du arbetar i din egen takt. Vi arbetar stationsbaserat i 2- 3 varv. Vi inleder varje pass  med uppvärmning och avslutar med stretch.
Passet fokuserar på kondition och styrka, men innehåller även rörlighet och balans. De allra flesta övningarna är enkla att utföra , och inför varje pass går vi igenom var övning.

Workinggympa

En annorlunda, fartfylld, härlig, rolig gympa som ser till helheten hos människan. Valet av rörelser, den inbördes ordningen mellan rörelserna och uppläggningen av passet gör att Workinggympan passar även dig som har ont i nacke och rygg. Du lär dig att hantera din kropp i rörelse och att hitta ett energisnålt avspänt rörelsemönster.

Medelgympa

Medelgympa är en allsidig och effektiv träningsmetod för dig som tycker det är roligt att träna i grupp och vill öka din styrka, rörlighet och viss del kondition.

Till medryckande musik tränar vi hela kroppen med enkla steg. Vissa koordinationsmoment förekommer. Vi tränar helt utan redskap, din egen kropp är allt du behöver!

Funktionell Styrka

Ett tyngre pass med kettlebell hantel och redskap som varvas med pulshöjande övningar.

Intervall-Styrka

Ett intensivt träningspass för hela kroppen där vi kombinerar styrka och kondition. Passet utförs i intervaller med micropauser och vi använder oss främst av egen kroppsstyrka och mini-bands.

Box

Box även kallat boxercise är en gruppträningsform som är inspirerad av olika kampsporter, men till skillnad mot kampsporterna använder man enklare kombinationer av slag och sparkar mot mitsar för att alla ska kunna hänga med. Slagen och sparkarna kombineras även med styrkeövningar och hela passet igenom är konditionsträning.

Träningen utövas parvis, där den ena parten har handskar, medan den andra håller mitsar. Den som har handskarna utför sedan olika kombinationer av sparkar och slag mot mitsarna, därefter byter man roller.

Man behöver inte komma dit i par, det löser sig på plats, passet går att anpassa individuellt och garanteras vara jobbigt och utmanande precis på den nivån du är!

Blandad träning

På våra söndagspass kan allt hända!
Tabata, HIIT, cirkel, box, pyramid och No repeat-träning är några exempel.
Alla kan vara med på dessa pass då vi arbetar individuellt.

 
Följ oss på instagram @asarumsgymnasternas
Vi samverkar med: